BIG Torino 2002
Biennale Internazionale Arte Giovane

BIG Torino 2002 - International Biennial of Young Art

 
     

 

 
Dal 19 aprile al 19 maggio Torino ha ospitato la seconda edizione della Biennale Internazionale Arte Giovane, organizzata da Città di Torino, Provincia di Torino e Regione Piemonte e diretta da Michelangelo Pistoletto.

350 artisti under 35 provenienti da tutto il mondo si sono misurati sul tema BIG Social Game, fortemente voluto dal Direttore Artistico: un invito rivolto ai giovani di ogni campo artistico che sentono oggi l'urgenza di spingere la propria immaginazione verso idee di trasformazione sensibile e responsabile.
L'arte si è messa quindi in gioco ed è intervenuta negli ambiti del sociale senza perdere le sue radici, la sua autonomia.
La manifestazione ha coinvolto nel suo BIG SOCIAL GAME circa 65.000 persone, che hanno visitato le esposizioni alla Cavallerizza e quelle a cielo aperto nel centro cittadino, assistito agli oltre 200 appuntamenti di danza, teatro, cinema, letteratura e performance degli artisti e gustato le specialità culinarie internazionali. Anche la stampa ha tributato favori a BIG Torino 2002: i giornalisti accreditati sono stati 290, di cui 49 corrispondenti di testate straniere.

From April 19th to May 19th, Turin has welcomed the 2nd International Biennial of Young Art, organized by the City of Turin, the Province of Turin and the Region of Piedmont and directed by Michelangelo Pistoletto.

350 international artists under 35 competed on the theme BIG Social Game, demanded by the artistic director : an invitation to the young artists who feel nowadays the urgent need to direct their own imagination towards ideas of sensible and responsible change.
Therefore, art staked itself and intervened in the spheres of social issues without loosing its roots and its independence. In the light of this manifesto, most productions of the artists who took part in the Biennial were elaborated, developed and produced in Turin for Turin, through the search and the study of/in the city and the attempt to design it once again in the light of its human, social and urban characteristics.

BIG Social Game attracted about 65.000 persons who visited the Cavallerizza's exhibitions and the open air shows in the town centre, attended the other 200 dance, theatre, cinema and literature meetings and the artists' performances and tasted the international culinary specialities. Even the press rendered honours to BIG Torino 2002 : 290 accredited journalists were presents, including 49 foreign correspondents.

           
 
Nello specifico del cd-rom, la sezione Volume I presenta 17 articoli di testate straniere, 57 articoli di 33 quotidiani nazionali e dei loro supplementi, 28 articoli di 17 settimanali e 52 articoli di 42 mensili e periodici nazionali accreditati, oltre ai lanci delle agenzie. Il Volume II raccoglie i 110 articoli su BIG Torino 2002 pubblicati da 12 testate locali suddivise tra quotidiani e periodici; infine, il Volume III propone le segnalazioni delle tv e radio internazionali accreditate e dei 40 servizi realizzati dalle televisioni e radio nazionali e locali, oltre alle 81 pagine web dedicate alla Biennale Internazionale Arte Giovane da 71 portali e siti Internet.
 
   
 
La presente rassegna stampa contiene 346 articoli di testate locali, nazionali, internazionali e delle agenzie e le indicazioni degli oltre 70 servizi dedicati alla Biennale dalle televisioni e dalle radio locali, nazionali e internazionali.

RASSEGNA STAMPA leggi
PRESS REVIEW read

This press review is composed of 346 articles from local, national and international newspapers and agencies; furthermore press releases from the other 70 broadcastings dedicated to the Biennial, such as local, national and international television and radio programmes.
 

PARTNER

The Volume I of this CD-Rom presents 17 articles from foreign newspapers, 57 articles from 33 Italian daily newspapers and their supplements, 28 articles from 17 weekly newspapers and 52 articles from 42 accredited Italian monthly and periodical magazines in addition to the press releases of the agencies. The Volume II gathers the 110 articles about BIG Torino 2002 published by 12 local daily and periodical newspapers. Finally the Volume III presents signallings of the 7 accredited international TVs and radios and of the 40 programmes produced by Italian televisions and radios, in addition to 81 web pages dedicated to the International Biennial of Young Art by 71 Internet websites.

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